7 witamin dla zdrowszego mózgu

Udostępnij ...

Słyszałeś, że czytanie książek jest przyczyną długotrwałych zmian w mózgu? http://www.psychoskok.pl/aktualnosci/czytanie-ksiazek-przyczyna-dlugotrwalych-zmian-mozgu/

Ponadto drewniane logiczne łamigłówki, również stanowią wyzwanie dla naszego myślenia, http://tylkorelaks.pl/52-lamiglowki – doskonała zabawa i ćwiczenia dla naszego mózgu.

Jakie witaminy potrzebujemy, aby dbać o nasz mózg? Powiemy ci teraz o nich. Więcej o ich znaczeniu dla naszego zdrowia i życia w książce „Jak Jeść by Zdrowo Żyć” opisał Robert Jarząbkiewicz – http://www.psychoskok.pl/produkt/jesc-by-zdrowo-zyc-2/

1. Beta-karoten, jedna z najlepszych witamin

Beta- karoten jest witaminą, której nigdy nie powinniśmy pomijać w naszej diecie. To właśnie zmienia się w witaminę A, a więc jej druga nazwa, „prowitamina A.”. Jej główny wkład poprawia pamięć i pomaga zachować komórki mózgowe w dobrej kondycji pomimo upływającego czasu.

Niedobór beta-karotenu prowadzi do poważnych problemów, takich jak problemy ze wzrokiem lub u dzieci, zahamowanie wzrostu. Możemy znaleźć tę witaminę w produktach takich jak marchew i dynia, a także w owocach takich jak melon, papaja i mango.

owoce bogate w witaminy

2. Witamina B1

Wszystkie witaminy z grupy B są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania mózgu. W szczególności B1 ma niesamowity wpływ na zapobieganie utraty pamięci. Spowalnia również starzenie się mózgu i jest wspaniały do ​​podnoszenia nastroju osób cierpiących na depresję.

Witamina B1 jest również nazywana „tiaminą” i jest obecna w dużych ilościach w naszym mózgu i wszystkich tkankach nerwowych. Bierze udział w absorpcji glukozy, więc idealnie nadaje się do podtrzymania naszej energii. Pomaga również w funkcjonowaniu układu sercowo-naczyniowego i ma pozytywny wpływ na zdrowie oczu. Jest to bez wątpienia jedna z najbardziej kompletnych witamin.

W większości mięs możemy znaleźć witaminę B1 lub tiaminę. Zwłaszcza w wołowinie, kurczaku, wieprzowinie i rybach. Jest również w orzechach, pełnych ziarnach, owocach i warzywach.

3. Witamina B6

B6 jest jedną z najbardziej kompletnych witamin, jakie możemy znaleźć.Wspiera tworzenie neuroprzekaźników, takich jak dopamina, adrenalina, noradrenalina, GABA i acetylocholina. Te neuroprzekaźniki, jak sama nazwa wskazuje, odpowiadają za przesyłanie sygnałów wytwarzanych przez neurony. Spójrzmy na to bardziej szczegółowo:

  • Dopamina jest związana z ośrodkiem nagrody(zbiór struktur mózgowych związanych z motywacją i kontrolą zachowania). Ma ogromny wpływ na nastrój.
  • Epinefryna i noradrenalina łączą się w systemy ostrzegania i odgrywają rolę w stanach lękowych.
  • GABA reguluje ból i pomaga zmniejszyć stres i niepokój.
  • Acetylocholina bierze udział w procesach pamięci.

Witamina B6 pomaga również w absorpcji witaminy B12, która jest niezwykle ważną witaminą dla rozwoju poznawczego. Niedobór witaminy B6 prowadzi do problemów takich jak depresja. Ma również wpływ na ogólne zaburzenia równowagi emocjonalnej i problemy ze snem. Znajduje się w produktach takich jak kiełki pszenicy, ryż, ziemniaki, indyk, wołowina, kurczak, jagnięcina, jajka, mleko i produkty mleczne, wieprzowina, owoce morza, soczewica, papryka i orzechy.

pokarmy, które poprawiają mózg pamięci

4. Witamina B9

Jest to kolejna witamina B, która współpracuje z B6 i B12, aby pomóc w tworzeniu czerwonych krwinek. Pomaga przyspieszyć dotlenienie. Dlatego jest doskonała dla twojego mózgu.

Witamina B9 jest również nazywana „kwasem foliowym” lub „folianem”. Odgrywa ważną rolę w utrzymywaniu czujności umysłu. Podobnie jak B6, pomaga w tworzeniu różnych neuroprzekaźników. Niedobór witaminy B9 może prowadzić do udaru mózgu.

Kwas foliowy możemy znaleźć w produktach spożywczych takich jak rośliny strączkowe, pełnoziarnista, szpinak i szparagi, ryż i owies. Jest również w owocach takich jak banany, pomarańcze, melon i awokado. Prawie wszystkie orzechy zawierają witaminę B9, zwłaszcza orzeszki ziemne.

5. Witamina B12

B12 uzupełnia grupę witamin z grupy B, które są absolutnie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania mózgu. Przyczynia się do powstawania komórek i kwasów tłuszczowych. Ma to również fundamentalne znaczenie w syntezie różnych substancji. Jest ściśle związany z pamięcią krótkotrwałą.

Niedobór witaminy B12 powoduje utratę pamięci, ospały umysł i negatywne zmiany nastroju. Wielu badaczy kojarzy brak witaminy B12 z chorobami takimi jak choroba Alzheimera. Witamina B12 jest zawarta w produktach takich jak wołowina, kurczak, indyk i jelita zwierzęce. Jest również w pstrągu, łososiu, małżach, pełnej pszenicy, jajach i produktach mlecznych, takich jak ser, jogurt i inne.

jedzenie bogate w B12

6. Witamina C.

Witamina C jest silnym przeciwutleniaczem. Chroni mózg przed stresem oksydacyjnym i procesami zwyrodnieniowymi, które przychodzą z wiekiem. Odgrywa znaczącą rolę w zapobieganiu chorobom takim jak choroba Parkinsona, choroba Alzheimera i inne formy demencji.

Ponadto witamina C pomaga nam wchłaniać żelazo. Jest to ważne dla pamięci i skupienia. Wiele osób miesza żywność o wysokiej zawartości żelaza z żywnością zawierającą witaminę C, aby wchłonęła więcej żelaza.

Wiele osób uważa również witaminę C za naturalny środek przeciwdepresyjny. Ma zdolność do zwiększania poziomu serotoniny, ważnego neuroprzekaźnika dla naszego nastroju. Ta witamina jest obecna we wszystkich owocach cytrusowych i zielonych warzywach.

7. Inne witaminy

Istnieją inne witaminy, które są również bardzo ważne dla dobrego funkcjonowania mózgu. Jedną z nich jest witamina D. Według wielu badań pomaga ona w chorobach takich jak stwardnienie rozsiane i niektóre zaburzenia depresyjne. Możemy znaleźć tę witaminę w rybach takich jak sardynki, łosoś i tuńczyk, a także w grzybach.

Witamina K przyczynia się do lepszego uczenia się i pamięci. Ludzie cierpiący na Alzheimera mają również niedobór witaminy K. Możemy znaleźć tę witaminę w wysokich stężeniach w brokułach. Możemy go również znaleźć w brukselce, pietruszce, warzywach liściastych, szparagach, selerach i sfermentowanej żywności.

Wreszcie, witamina E i kwasy tłuszczowe omega 3 są również bardzo dobre dla mózgu. Ten pierwszy jest cudownym przeciwutleniaczem, a drugi pomaga zwiększyć plastyczność mózgu. Chroni przed procesami zwyrodnieniowymi, a nasz umysł jest wyostrzony.

warzywa bogate w witaminę K.

Odżywianie jest decydującym czynnikiem w jakości naszego życia. Duża część zdrowia i chorób ma związek ze sposobem, w jaki się karmimy. Jedzmy inteligentnie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *