Witaj w księgarni Coczytamy.pl – Życzymy przyjemnych zakupów!

Skutki uzależnienia od narkotyków

Narkomania to przewlekła choroba centralnego układu nerwowego. Szkodliwe skutki uzależnienia od narkotyków obejmują sferę psychiczną, sensoryczną, fizyczną oraz społeczną. Najszybciej zauważalne są konsekwencje zdrowotne i emocjonalne. Niestety, w najgorszym wypadku…

Continue Reading

Jak pobyt na wsi wpływa na zdrowie

Wszyscy żyjemy w dzisiejszych czasach bardzo dynamicznie, więc szukamy okazji, aby odpocząć i zrelaksować się. Tempo życia jest duże, mamy sporo obowiązków, a w naszej codzienności nie brakuje stresów i napięć. Dlatego warto zadbać o równowagę i zapewnić sobie stosowną miarę rozrywki. Każdy z nas jest inny i mamy różne sprawdzone metody, które pozwolą nam cieszyć się balansem między życiem prywatnym, a zawodowym. Wszyscy jednak dobrze reagujemy na kontakt z przyrodą, a wiele osób przyznaje, że jest to pewnego rodzaju ładowanie baterii dla ciała i umysłu.

(więcej…)

Continue Reading

Jak osiągnąć równowagę psychiczną?

Aby zachować równowagę psychiczną, której potrzebujesz, musisz przeanalizować swoje reakcje na warunki zewnętrzne i nauczyć się trzymać z dala swoje impulsy i instynkty.

Bez względu jednak na rozpoznanie lub podejrzenia zaburzeń osobowości bezcennym wsparciem okażą się przykłady z życia, porady innych oraz książki o zaburzeniach osobowości – http://www.psychoskok.pl/aktualnosci/ksiazki-o-zaburzeniach-osobowosci/

(więcej…)

Continue Reading

Siedem różnych rodzajów depresji

Według dziedziny psychiatrii oraz Podręcznika diagnostycznego i statystycznego zaburzeń psychicznych (lub DSM-5) istnieje siedem różnych rodzajów depresji. Te klasyfikacje są jednak elastyczne.

Dla osób, które chcą zagłębić się w świat osoby chorej na depresję oraz poznać mechanizmy jej działania. Dowiedzieć się jak działają szpitale psychiatryczne w Polsce i jak zdrowe jednostki postrzegają osoby z chorobą afektywną dwubiegunową. Książka wzbudzająca wiele emocji i nakłaniająca do przemyśleń.

Zainteresowała Cię książka Karola Neubauera? W sprzedaży w formie ebooka – http://www.psychoskok.pl/produkt/zycie-pozapsychotropowe/

Jednym z głównych problemów związanych z psychiatrią jest diagnoza, ponieważ ma ona charakter subiektywny, ponieważ zależy od interpretacji objawów przez psychiatrę. Staje się to jeszcze większą przeszkodą, gdy pomyślisz o wielu rodzajach depresji, zgodnie z DSM-5.

Rollercoaster emocjonalny Karola Neubauera – http://www.psychoskok.pl/aktualnosci/rollercoaster-emocjonalny-karola-neubauera/

(więcej…)

Continue Reading

Jak medytacja może poprawić twoje codzienne życie?

Medytacja stała się dość popularna. W dzisiejszych czasach wiele osób regularnie ćwiczy medytację i cieszy się z jej korzyści. Liczne badania pokazują, że medytacja pomaga zmniejszyć stres, poprawić sen, obniżyć poziom kortyzolu, a nawet poprawić pamięć i koncentrację. Medytacja  wpływa na poprawę codziennego życia i pomaga czuć się spełnionym i szczęśliwym.

Przemień siebie i własne wnętrze za pomocą medytacji. Życie i dziedzictwo największych mistrzów medytacji – http://www.psychoskok.pl/produkt/przemien-wlasne-wnetrze-pomoca-medytacji-zycie-dziedzictwo-najwiekszych-mistrzow-medytacji/

Wyniki badań Uniwersytetu Santa Barbara potwierdzają te twierdzenia. Naukowcy odkryli, że zaledwie kilka tygodni medytacji poprawiło pojemność pamięci roboczej uczestników i wydajność testu GRE.

W Tobie jest moc – poczuj moc pozytywnej energii wewnątrz siebie – http://www.psychoskok.pl/tag-produktu/pozytywna-energia/ (więcej…)

Continue Reading

Czym są emocje?

Emocje to złożone doświadczenia psychofizjologiczne wynikające z interakcji z otoczeniem. W tym artykule przyjrzymy się głównym teoriom emocji. Przeanalizujemy różne psychologiczne wyjaśnienia tych doświadczeń.

Zaburzenie emocjonalne to niepełnosprawność emocjonalna – wszelkie zaburzenia psychiczne nie spowodowane przez wykrywalne nieprawidłowości, ograniczania mózgu, w których dominują poważne zaburzenia emocji. Odwiedź stronę – http://zaburzeniaemocjonalne.pl/

Z psychologicznego punktu widzenia emocje są złożonym stanem uczuć. Badacze i filozofowie uważają, że jest to wynikiem zmian fizycznych i psychicznych, które wpływają na twoje myślenie i zachowanie. Emocjonalność wiąże się z różnorodnymi zjawiskami psychologicznymi, które obejmują temperament, osobowość, nastrój i motywację.

Zdrowe ciało to zdrowy umysł, a zdrowy umysł to zdrowe emocje – polecamy książki o zdrowiu, tym fizycznym, ale i psychicznym – http://www.psychoskok.pl/aktualnosci/polecane-ksiazki-o-zdrowiu/ (więcej…)

Continue Reading

7 witamin dla zdrowszego mózgu

Słyszałeś, że czytanie książek jest przyczyną długotrwałych zmian w mózgu? http://www.psychoskok.pl/aktualnosci/czytanie-ksiazek-przyczyna-dlugotrwalych-zmian-mozgu/

(więcej…)

Continue Reading

Życie z zaburzeniem osobowości typu borderline

Zaburzenie osobowości typu borderline lub BPD jest jednym z zaburzeń osobowości, które utrudniają codzienne życie osobom cierpiącym jak i ich rodzinie. Jest to rzadkie zaburzenie psychiczne, które dotyka około 2% populacji i zwykle występuje u osób w wieku 20–25 lat. Jednak osoby z zaburzeniami osobowości typu borderline mają wczesne objawy, które mogły już istnieć podczas rozwoju osobowości w wieku około 12-13 lat. 

Jak żyć z osobą cierpiącą na borderline? – http://www.psychoskok.pl/aktualnosci/jak-zyc-z-osoba-cierpiaca-na-borderline/
(więcej…)

Continue Reading

Jak wyjść z alkoholizmu?

Przezwyciężanie uzależnienia od alkoholu: jak wyjść z alkoholizmu?

Rezygnacja z alkoholu nie jest łatwa, szczególnie dla kogoś, kto nałogowo pije alkohol. Pierwszym krokiem do wyjścia z alkoholizmu jest rozpoznanie problemu. Następnym krokiem jest zastanowienie się, jak przezwyciężyć uzależnienie od napojów alkoholowych. Jaki jest najlepszy sposób na rzucenie picia? Wiele osób mających problemy z piciem nie czuje się komfortowo w grupie wsparcia, takiej jak Anonimowi Alkoholicy (AA).

W kręgu UZALEŻNIEŃ – od czego można się uzależnić?

http://www.psychoskok.pl/aktualnosci/w-kregu-uzaleznien-od-czego-mozna-sie-uzaleznic/

Nie wszyscy mogą sobie pozwolić na profesjonalną pomoc w drogiej klinice rehabilitacyjnej. Istnieją jednak alternatywne sposoby rezygnacji z alkoholu. Czy można rzucić picie alkoholu? Czego potrzeba, by wyjść z nałogu? Jak można odmienić swoje życie? Jak pomóc alkoholikowi i czy jest to możliwe?

Jak zrobiłem z piekła raj – http://www.psychoskok.pl/produkt/zrobilem-piekla-raj/

W przypadku intensywnego picia, nadal zaleca się przeprowadzenie tego procesu pod nadzorem lekarza, aby uniknąć niebezpiecznych komplikacji. Osoba, która próbuje rzucić picie, nie powinna sama przechodzić przez najbardziej niebezpieczne etapy detoksykacji – w nagłych przypadkach powinien być obecny przyjaciel lub rodzina.
Osoby pijące alkohol i długotrwale uzależnieni od alkoholu zwykle wymagają hospitalizacji lub ambulatoryjnej rehabilitacji, aby przestali pić. Jednak umiarkowani pijący, którzy uważają, że ich spożycie alkoholu jest poza kontrolą, mogą wprowadzić proste zmiany stylu życia, aby ograniczyć picie. Poza tym istnieją strategie samopomocy, aby przestać pić alkohol. Oto kilka wskazówek, jak łatwo rzucić picie, które można łatwo wdrożyć:
  1. Spotkaj się bez alkoholu. Alkohol jest integralną częścią wielu działań społecznych. To sprawia, że ​​łatwo jest przesadzić i trudno kontrolować. Jednak towarzyskie trzeźwość nie jest niemożliwa. Na przykład zamiast piątkowych wieczorów z kolegami zapisz się na sport zespołowy. Weź udział w zajęciach grupowych. Iść do kina. Ułatwi to nie tylko rzucenie alkoholu, ale także poprawi ogólny stan zdrowia, nawiąże autentyczne kontakty i znajdzie nowe hobby. Co najlepsze, następnego ranka nie ma kaca.
  2. Nie przechowuj alkoholu w domu. Jednym z najlepszych sposobów na zaprzestanie picia jest zaprzestanie trzymania alkoholu w domu. 6-pak w lodówce sprawia, że ​​łatwo jest sięgnąć po niego. Z drugiej strony, jeśli nie ma go w domu, ograniczenie alkoholu staje się znacznie łatwiejsze. .
  3. Pij powoli. Jak ograniczyć picie podczas spotkań towarzyskich? Rozmieszczenie napojów to łatwy sposób na ograniczenie spożycia alkoholu. Popijaj drinki powoli. Zamieniaj każdy napój alkoholowy na sok, napój gazowany lub wodę. Unikaj picia na pusty żołądek. Te proste środki mogą drastycznie zmniejszyć liczbę spożywanych napojów.
  4. Naucz się radzić sobie ze stresem. Dla wielu osób alkohol jest tymczasową ucieczką od rzeczywistości i stresem codziennego życia. Najlepszym sposobem, aby przestać pić emocjonalnie, jest nauczenie się zdrowych technik relaksacyjnych. Zwróć się do jogi, medytacji lub psychoterapii, aby poradzić sobie ze smutkiem, stresem i negatywnymi emocjami bez narażania się na alkoholizm.
  5. Porzuć towarzystwo pijących. Presja otoczenia może sprawić, że ograniczenie picia będzie bardzo trudne. Naucz się mówić nie stanowczo, ale grzecznie. Trzymaj się ustalonego z góry limitu. Nie pij tylko dlatego, że inni piją. Unikaj znajomych, którzy coraz częściej zachęcają do picia.
  6. Określ zamiarrzucenia picia alkoholu. Dla osób, które aktywnie próbują ograniczyć spożycie alkoholu, dobrym pomysłem jest zgłoszenie tego zamiaru rodzinie i przyjaciołom. Poproś o wsparcie. Zachęcaj ich, aby przypominali o tej decyzji. W ten sposób „zespół” stara się rzucić alkohol.
  7. Zrób sobie przerwę od alkoholu. Słyszałeś o trzeźwym sierpniu? Zdecyduj się nie pić przez miesiąc. Staraj się radzić sobie emocjonalnie i fizycznie bez alkoholu. Jeśli cały miesiąc bez alkoholu wydaje się przytłaczający, zacznij od 1 lub 2 dni w tygodniu. Ten mały krok pomoże w wyeliminowaniu alkoholu na dłuższą metę.
  8. Radzić sobie z pragnieniami. Wiele osób pije z przyzwyczajenia. Alkohol uzależnia i może powodować bardzo silne pragnienie. Uważaj na pory dnia, kiedy skłonność do picia jest wysoka, i bądź zajęty w tym czasie. Zaangażuj się w zdrową aktywność, która odwraca uwagę od bezmyślnego spożywania alkoholu.
  9. Nie poddawaj się. Może to wymagać więcej niż jednej próby zaprzestania picia. Nie zniechęcaj się, jeśli wysiłki nie przyniosą natychmiastowych rezultatów. Bądź wytrwały. Pamiętaj o celu długoterminowym. Zrób krok naprzód. Ciągły wysiłek bez wątpienia doprowadzi do sukcesu.

Te wskazówki, aby przestać pić, są pierwszymi krokami do ograniczenia spożycia alkoholu lub także całkowitego do rzucenia. A dla tych, dla których droga wyjścia z nałogu okazała się trudna, ale nie niemożliwa do przebycia oraz dla tych, którzy jeszcze borykają się z nim powstała książka autorstwa Moniki Jagodzińskiej – „Uzależniony. Droga do trzeźwości”. Autorka na podstawie autentycznych wydarzeń z życia Adama Gałeskiego. Autorka postanowiła podzielić się tą historią z czytelnikami. To opowieść o powolnym wyjściu z nałogu, ale również odkrywaniu siebie, co jest bardzo istotne w zdrowieniu. Ukazała w sposób ciekawy historię młodego mężczyzny, który postanowił wyrwać się z ramion nałogu, wraz ze wsparciem rodziny dana mu była ta łaska. Ponadto w książce przedstawiona została specyfika funkcjonowania ośrodków odwykowych w Polsce. Poznajemy zasady jakie panują na oddziałach, innych ludzi, którzy również uczestniczą w terapii by móc zdrowo funkcjonować, bez zniewolenia nałogiem. Książka w ofercie sprzedaży – http://www.psychoskok.pl/produkt/uzalezniony-droga-do-trzezwosci/

Picie społeczne a alkoholizm: jak odróżnić?

grupa ludzi podniesionych kieliszki do wina Według Stowarzyszenia ds. Nadużywania Substancji i Zdrowia Psychicznego w Stanach Zjednoczonych prawie 140 milionów ludzi spożywa napoje alkoholowe. Spośród nich około 17 milionów pije alkohol i ma problem z nadużyciami. Nadmierne spożywanie napojów alkoholowych wiąże się z wieloma poważnymi problemami medycznymi, w tym uszkodzeniem wątroby i mózgu, chorobami serca oraz powikłaniami u płodu u kobiet w ciąży. Centrum Kontroli i Zapobiegania Chorobom informuje, że w Ameryce każdego roku dochodzi do około 88.000 zgonów związanych z alkoholem. W granicy ryzyka są osoby pijące alkohol, osoby nieletnie i osoby pijące intensywnie.
Ludzie, którzy piją, często nie wiedzą, czy piją w towarzystwie, czy też istnieje potrzeba zaprzestania spożywania alkoholu. Niektóre znaki ostrzegawcze uzależnienia od napojów alkoholowych występują, gdy osoba:

  • zaniedbuje zdrową dietę
  • pije więcej niż ktokolwiek w rodzinie lub kręgu towarzyskim
  • nie może się dobrze bawić bez alkoholu
  • potrzebuje coraz większej liczby drinków, aby poczuć się lepiej
  • nie dotrzymuje ważnych terminów w szkole lub pracy
  • nie spełnia zobowiązań społecznych
  • czuje się nieswojo na myśl o braku dostępu do alkoholu
  • wiele spotkań towarzyskich często kończy się piciem
  • zaczyna pić rano
  • zaczyna pić samotnie
  • polega na alkoholu jako formie odprężenia
  • cierpi na zaniki napięcia po sesjach picia

Przyjęcie problemu: pierwszy krok w odzyskiwaniu alkoholu

Najtrudniejszą częścią stania się trzeźwością nie jest faktyczne rzucenie picia, a nawet objawy odstawienia podczas rehabilitacji, ale przyznanie się do problemu i próba zaradzenia temu. Dla wielu osób, które borykają się z nadużywaniem alkoholu, zaprzeczanie stanowi istotną część uzależnienia. Wyjście z tego oszukiwania siebie jest kluczem do wyzdrowienia. Niektóre osoby wpadają w szał, trudności finansowe i prawne, zanim uznają, że mają problem. Inni mają szczęście, że zdają sobie sprawę, że mają problem z alkoholem, zanim osiągną najniższy poziom.
Czy jest to zwykłe picie towarzyskie czy uzależnienie od napojów alkoholowych? Jeśli ktoś pije codziennie jedno lekkie piwo, czy to już alkoholizm? A może ktoś, kto pije kilka razy w roku, jest bardziej narażony na uzależnienie? Niestety nie ma jasnej odpowiedzi na to pytanie. Istnieje duża przepaść między byciem alkoholikiem a byciem na dobrej drodze do stania się nim. Narodowy Instytut ds. Nadużywania Alkoholu i Alkoholizmu zaleca ograniczenie spożycia alkoholu do 7-14 drinków tygodniowo odpowiednio u mężczyzn i kobiet. Niektóre oznaki poważnego problemu z nadużywaniem napojów alkoholowych obejmują:

  • Ciągłe myślenie o alkoholu i zastanawianie się, czy jest jakiś problem
  • Porównywanie wzorców picia z innymi

Najważniejszym pytaniem, które każdy musi sobie zadać, jest: czy mogę sobie wyobrazić życie bez alkoholu? Jeśli odpowiedź brzmi „nie”, oznacza to problem. 

Jak rzucić alkohol: Proste nawyki, aby przestać pić?

Grupa wielorasowa podczas zajęć aerobiku Rzucenie alkoholu nie musi wiązać się z hospitalizacją w prywatnej klinice ani niekończącymi się sesjami z grupą wsparcia. W przypadku większości osób pijących umiarkowanie proste zmiany nawyków i stylu życia mogą pomóc ograniczyć spożycie napojów alkoholowych.

  • Nie uważaj alkoholu ważnym elementem życia społecznego
  • Powiedz rodzinie i znajomym o zamiarze ograniczenia lub rzucenia picia
  • Unikaj chodzenia do miejsc, w których zwykle się pije (na przykład bary, restauracje)
  • Spotkaj się bez alkoholu, na przykład podczas zajęć grupowych lub sportów zespołowych
  • Unikaj spędzania czasu z przyjaciółmi lub współpracownikami, którzy intensywnie piją
  • Zidentyfikuj czynniki powodujące spożywanie alkoholu i opracuj strategie radzenia sobie
  • Naucz się technik relaksacyjnych, aby radzić sobie ze stresem
  • Przestań magazynować napoje alkoholowe w domu
  • Porozmawiaj z zaufanym przyjacielem lub członkiem rodziny, gdy zachodzi potrzeba picia

Proste techniki rzucania picia bez AA

Alkoholizm jest chorobą i przezwyciężenie jej wymaga zdecydowanej determinacji. Osoby pijące intensywnie rozwijają chemiczną zależność od napojów alkoholowych, które mają wpływ na neuroprzekaźniki w mózgu. Gdy nadmiernie spożywane są napoje alkoholowe, z czasem mózg fałszywie prowadzi do przekonania, że ​​nie można przeżyć bez alkoholu.

Nie ma jednego najlepszego sposobu, aby przestać pić. Różne strategie działają dla różnych ludzi.

Jednak niektóre proste techniki mogą pomóc ludziom rzucić picie bez AA lub profesjonalnej pomocy. Opisana poniżej czteroetapowa technika jest łatwym sposobem na zaprzestanie picia.

  • Zobowiązanie do abstynencji: gdy ktoś zrozumie, że alkohol nie jest potrzebny do przeżycia, musi zobowiązać się do rzucenia picia na dobre. Nie jest niczym niezwykłym odczuwanie gniewu, depresji, paniki lub niepokoju, gdy ta decyzja jest podejmowana po raz pierwszy. Przez pierwsze kilka dni abstynencji odpoczynek i sen mogą być trudne. U zwykłych osób pijących mózg rozwija uzależnienie chemiczne i musi zostać ponownie doładowany, aby działał bez alkoholu. Pomocne może być powtórzenie słów „Nie będę więcej pić” i „Nie potrzebuję napojów alkoholowych, aby przeżyć”.
  • Zobiektywizowanie pragnień: gdy pojawia się pragnienie, zamiast wylać drinka, osoba próbująca wyzdrowieć powinna zobiektywizować to uczucie. Uspokojenie się i powrót do normalnego stanu zajmuje trochę czasu. W tym czasie ważne jest, aby alkoholik odwrócił umysł, gdy istnieje potrzeba sięgnięcia po piwo lub kieliszek wina.
  • Reagowanie na apele: Gdy ktoś próbuje rzucić picie bez Anonimowych Alkoholików lub innej pomocy, bardzo ważne jest, aby odpowiedzieć na apelację zdecydowanie. Kluczem jest przejęcie kontroli nad mózgiem zamiast poddawania się. Kiedy przyjaciele oferują drinka, odpowiedz „Nie, dziękuję, przestałem pić”. Z czasem liczba popędów zmniejsza się, gdy mózg przestaje szukać napojów. W tym czasie dobrym pomysłem jest, aby alkoholik trzymał się z dala od osób pijących intensywnie w kręgu towarzyskim.
  • Radość z powrotu do stanu zależnego: Dla osoby próbującej przezwyciężyć alkoholizm nauka życia bez chemicznego szumu może być wyzwaniem. Ważne jest, aby nie siedzieć w domu i skupić się na tym, jak rzucić picie alkoholu. Ludzki mózg musi pozostać zajęty. Dobrym pomysłem jest odkrywanie zapomnianych hobby, odnowienie utraconych przyjaźni i ponowne inwestowanie w zdrowie.

Jak przestać bezpiecznie pić alkohol?

dorosła córka umów starszą matkę Pierwsze 72 godziny abstynencji od alkoholu są najtrudniejsze. Jest to najtrudniejsza część regeneracji, ponieważ organizm próbuje przywrócić równowagę chemiczną. Ten okres ostrego odstawienia może być nieprzyjemny. Niektóre osoby, szczególnie osoby pijące alkohol i osoby pijące od dłuższego czasu, potrzebują profesjonalnej pomocy, aby przejść przez ten etap rehabilitacji.

Nie jest niczym niezwykłym odczuwanie lęku, niepokoju, podekscytowania lub drżenia podczas wychodzenia. W przypadku poważnych objawów, takich jak wysokie ciśnienie krwi, drżenie, drgawki i objawy wskazujące na delirium tremens, konieczna jest pomoc medyczna. Dobrym pomysłem jest pozyskanie wsparcia rodziny i przyjaciół oraz rozważenie wzięcia czasu wolnego od pracy. Ważne jest również, aby w tym czasie skupić się na zrównoważonej, zdrowej diecie i pozostać dobrze nawodnionym.

(więcej…)

Continue Reading

Czytanie i pisanie łagodzi stres

Ludzie stają w obliczu stresu z powodu różnych aspektów życia, takich jak wiek, płeć, styl życia lub zawody. Podczas gdy w szkole nastolatki borykają się ze stresem z powodu skomplikowanych przedmiotów, lękiem przed poznawaniem nowych przyjaciół, presją rówieśników i egzaminami. Dorośli cierpią na stres związany z bezrobociem, niespełnieniem w pracy, niezapłaconymi rachunkami, okropnymi pracodawcami lub współpracownikami oraz destrukcyjnymi związkami i małżeństwami. Starsi ludzie borykają się ze stresem związanym z chorobami, planami emerytalnymi lub koniecznością życia w domach opieki.

Zastanawiasz się
gdzie i jak wydać książkę?

kompleksowa usługa wydawnicza i dystrybucyjna

Ludzie inaczej reagują na stres. Niektórzy jedzą nadmiernie za każdym razem, gdy są zestresowani, ryzykując w ten sposób otyłość, niewydolność serca i zły stan zdrowia. Inni popadają w alkoholizm i narkotyki, które powodują uzależnienie, złe wybory życiowe, zły stan zdrowia i zniszczone relacje. Inne osoby uciekają się do ćwiczeń, tańca i jogi; podczas gdy inni łagodzą stres, śpiewając lub słuchając muzyki. Niektóre z tych mechanizmów radzenia sobie są korzystne, podczas gdy inne, takie jak alkohol, narkotyki i objadanie się, są destrukcyjne. Czytanie i pisanie są również niezbędne wśród technik odprężających.

Czy możliwe jest, że CZYTANIE zmniejsza poziom STRESU? Zobacz

(więcej…)

Continue Reading

Autentyczny dziennik ze szpitala psychiatrycznego

  • Jak przebiega codzienność w zamkniętym oddziale psychiatrycznym?
  • Jak wygląda świat osoby z zaburzeniem borderline?
  • Na czym polega niespójność „ja” ludzi z osobowością borderline?

„Młody bóg z pętlą na szyi. Psychiatryk” to autentyczny dziennik ze szpitala psychiatrycznego. Rozpoczyna on cykl autobiograficznych książek o borderline Anki Mrówczyńskiej.

To intymna i wstrząsająca opowieść o dwudziestosiedmiolatce z pogranicznym zaburzeniem osobowości. Przedstawia losy pogrążonej w depresji, nadużywającej alkoholu i okaleczającej się dziewczyny, mającej dość pracy na stanowisku robotnika. Nasilające się myśli samobójcze i kolejne dwie próby skłaniają ją do poszukania profesjonalnej pomocy. To, co udaje się jej dostać, nie wystarcza. Rozpoczyna terapię na Oddziale Dziennym Leczenia Nerwic. Stamtąd zostaje przeniesiona na oddział zamknięty szpitala psychiatrycznego.

W szpitalu przez większość czasu zajmuje się spisywaniem swojego życia wewnętrznego. Swoją osobowość postrzega jako podzieloną na pięć części, gdzie każda z nich ciągnie na swoją stronę. W dziewczynie walczą ze sobą chęć życia oraz pragnienie śmierci. Czytając tę książkę przenosimy się do świata wewnętrznego narratorki. Poznajemy jej myśli, obawy, rozterki. Dzięki licznym analizom, spoglądamy na świat jej oczami.

Więcej o książce: http://www.psychoskok.pl/produkt/mlody-bog-z-petla-na-szyi-psychiatryk/ (więcej…)

Continue Reading
  • 1
  • 2
Szybka nawigacja
×
×

Cart